donderdag 27 januari 2011

Doorbraak!!!

Wat een opluchting, de kennel training gaat ZOOO goed! Wat ben ik trots op mijn ventje! :)

Hij ligt nu zo'n 2 a 3 uur in z'n kennel te slapen, zonder enige stress of paniek!

Nu heb ik gisteren voor het eerst geprobeerd om hem in de kennel te doen en gelijk het deurtje dicht. Normaal wachtte ik tot hij relaxed was en lekker lag te slapen om het deurtje dicht te doen, maar ik denk niet dat die aardige mensen van JetPets en Malaysia Airlines eerst een kwartiertje naast de kennel gaan zitten om hem gerust te stellen, voordat ze het deurtje dicht doen!
Hihi, zie je het voor je??

Toen ik dit voor de eerste keer deed, ging hij telkens met z'n poot tegen het deurtje krabben en zat hij een beetje te piepen. Ik heb hem totaal genegeerd (wat ik ERG moeilijk vond!:) ) en warempel, na een kwartier draaide hij mij de rug toe en ging liggen! Halleluja!
Later heb ik nog een keer hetzelfde geprobeerd, hmm, dit ging niet zo goed, nu ging hij niet liggen! Mijn fout, ik wilde te veel te snel. Maar ik heb gewacht tot hij rustig in z'n kennel zat, niet meer piepte of krabte en heb hem er toen uitgelaten.

Vanochtend hebben we een lange wandeling gemaakt, dus hij was goed moe. Ik heb hem anderhalf uur geleden in z'n kennel gedaan en hij ging zowaar al liggen voordat ik het deurtje dicht deed. Deurtje dicht, een paar seconde gepiept en hij draait de rug naar 't deurtje toe en ligt nu al anderhalf uur zo te slapen!

Ik ben hier zo blij mee, wat heb ik een moeite gedaan toen hij een pup was om hem in die bench te krijgen! Ik kreeg het niet voor mekaar, hij was zo gestresst.
Toch echt super dat we het een jaar later toch voor mekaar krijgen, want daar maakte ik me best zorgen over tijdens de vliegreis.
Nu weet ik dat hij zich in ieder geval niet angstig en gestresst in de kennel voelt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten